▪️در این مراسم، ضمن ایجاد فضای معنوی و قرائت زیارت عاشورا، از خانواده خلبان جنگ ۱۲ روزه شهید والامقام محمدرضا مریمی بهعنوان یکی از افتخارات شهرستان صحنه یاد شد و از مقام شامخ این شهید گرانقدر تجلیل به عمل آمد.
▪️دکتر حصاری فرمودند؛ حضور خانواده معظم شهید مریمی یادآور این حقیقت است که آرامش امروز ما مرهون خون پاک شهیدانی است که بدون هیچ چشم داشتی جان خود را تقدیم این انقلاب کردند.
▪️در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه ؛ به همراه معاونین بهداشتی و درمانی مدیر بیمارستان و مسئول حراست شبکه با اهدای لوح تقدیر،یاد و نام این شهید عزیز را گرامی داشتند و بر ادامه راه شهدا در خدمترسانی صادقانه به مردم تأکید کردند.
🔻به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه ؛
کارگاه آموزشی ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور کارشناسان بهداشت روان و با مشارکت گروههای هدف شامل مراقبین سلامت، ماماها و بهورزان در سالن جلسات بیمارستان دکتر معاون برگزار شد.
🔻در این کارگاه، مباحثی مانند شناخت انواع مواد، علائم مصرف، راهکارهای پیشگیری، مهارتهای ارتباطی در مواجهه با افراد در معرض خطر و همچنین نقش مراقبین سلامت در آموزش جامعه مورد بررسی قرار گرفت.
🔻هدف از برگزاری این برنامه، ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی کارکنان نظام سلامت برای پیشگیری، شناسایی زودهنگام و مداخله مؤثر در حوزه سوءمصرف مواد بود.
▫️▫️به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه ؛یک دوره بازآموزی برنامه سلامت سالمندان و میانسالان توسط کارشناسان حوزه سلامت برای گروههای هدف شامل مراقبین سلامت، ماماها و بهورزان در سالن جلسات بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه برگزار گردید.
▫️▫️دراین دوره، مباحثی همچون ارزیابی سلامت سالمندان،میانسالان غربالگری بیماریهای شایع، اصول مراقبت فعال، آموزش سبک زندگی سالم، و نقش مراقبین در ارتقای کیفیت زندگی سالمندان و میانسالان مورد بررسی قرار گرفت.
▫️▫️هدف از برگزاری این برنامه،توانمندسازی کارکنان نظام سلامت در جهت ارائه خدمات استاندارد، شناسایی زودهنگام مشکلات سالمندی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت سالمندان بود.
🔸🔸در این بازدید، کارشناسان ضمن بررسی وضعیت بهداشتی محیط کار، تجهیزات، مواد اولیه و روند تولید، بر اهمیت استفاده از آرد کامل و نقش آن در ارتقای سلامت تغذیهای شهروندان تأکید کردند. همچنین توصیههای لازم برای بهبود کیفیت نان و رعایت استانداردهای بهداشتی به نانوا ارائه شد.
🔸🔸کارشناس تغذیه مرکز بهداشت :مردم در راستای سلامتی خود و فرزندانشان از نان کامل استفاده کنند، هرچند ممکن است نان کامل رنگ تیرهتری داشته باشد اما از لحاظ سلامتی بهترین و کامل ترین نان است.
🔸🔸علی جعفری افزود : نانواییها به عنوان متولیان سلامت مردم نان باکیفیت را در اختیار مردم قرار دهند تا فرهنگ استفاده از نان کامل در شهرستان نهادینه شود.
🔸🔸وی تصریح کرد : بهترین نانی که از گندم میتوان تهیه کرد، نان کامل است و این نوع نان از آرد کامل تهیه میشود که بخش های مهم دانه گندم از جمله سبوس و جوانه در آن حفظ میشود.
🔸🔸جعفری خاطر نشان کرد : استفاده از نان کامل مزایای بسیاری از جمله تضمین سلامتی، تامین مواد مغذی و فیبر برای بدن را به همراه دارد و استفاده نکردن از این نانها بروز برخی بیماریها را سبب میش
✔️به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه؛ صبح امروز مورخه ۱۴۰۵/۳/۲۵در دفتر ریاست بیمارستان جلسه ای به منظور رسیدگی به چالش های موجود در بیمارستان و ارتقای کیفیت خدمات، ایمنی بیمار،همچنین بهبود رضایت کارکنان و بیماران، جلسه کمیته بیمارستانی به سرپرستی دکتر ایوب پرنو برگزار شد.
✔️در این جلسه دکتر پرنو ریاست بیمارستان و شهین کریمی نیا مدیر بیمارستان و با حضور اعضای کمیته در دفتر ریاست بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه تشکیل گردید مهمترین مسائل حوزه درمان، فرایند های ارائه خدمت، نیازهای بخشها و راهکارهای عملی برای بهبود عملکرد بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.
✔️اعضا ضمن ارائه گزارشهای تخصصی، بر ضرورت اجرای برنامههای اصلاحی، پایش مستمر شاخصهای کیفیت و تقویت همکاری بین واحدها تأکید کردند. همچنین مقرر شد نتایج اقدامات اصلاحی در جلسات آتی کمیته ارائه و پیگیری شود.
▪️▪️همزمان با یکصد و سومین اجتماع مردمی بر سر مزار مطهر شهدای شهرستان صحنه، یادواره شهدا با حضور مسئولان، و کارکنان حوزه سلامت ریاست بیمارستان دکتر پرنو،حراست شبکه بهداشت و درمان ،خانوادههای معظم شهدا، ایثارگران و آحاد مردم شهید پرور شهرستان برگزار شد.
▪️▪️در این مراسم، ریاست بیمارستان دکتر ایوب پرنو،مسئول حراست شبکه بهداشت و کارکنان حوزه سلامت و آحاد مردم شهر ستان صحنه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، برتداوم راه شهیدان و پاسداری از عزت، استقلال و ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید کردند.
🔸به منظور ارزیابی پیشرفت برنامههای در دست اجرا و بررسی اقدامات انجامشده در چارچوب طرح «روستای سالم»، دکتر طاهره خراسانی رئیس مرکز بهداشت به همراه کارشناسان بهداشت محیط، کارشناس بخشداری و دهیار روستا از بخشهای مختلف روستای دستجرده بازدید کردند.
🔸در این بازدید، وضعیت اجرای پروژههای بهداشتی، ساماندهی محیط روستا، مدیریت پسماند، بهسازی مسیرها، وضعیت آب آشامیدنی، و اقدامات انجامشده برای ارتقای سلامت عمومی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین کارشناسان بهداشت محیط نکات لازم را در خصوص بهبود شرایط بهداشتی و تکمیل اقدامات نیمهتمام ارائه کردند.
🔸دهیار روستا نیز گزارشی از فعالیتهای انجامشده، نیازهای موجود و برنامههای آینده برای تکمیل طرح روستای سالم ارائه داد.
🔸در پایان، دکتر خراسانی ضمن قدردانی از همکاری دهیاری و اهالی روستا، بر تداوم نظارتها، تسریع در تکمیل پروژهها و مشارکت فعال مردم در ارتقای سطح سلامت تأکید کرد.
🔸🔸صبح امروز تیم مدیریتی بیمارستان شهرستان صحنه به سرپرستی دکتر ایوب پرنو، با حضور در بیمارستان، از روند فعالسازی و تعمیر چیلرها و برجهای خنککننده این مرکز درمانی بازدید کردند.
🔸🔸در این بازدید، وضعیت پیشرفت عملیات تعمیر، نیازهای فنی، زمانبندی تکمیل کار و چالشهای موجود توسط کارشناسان فنی بیمارستان تشریح شد. دکتر پرنو با تأکید بر اهمیت عملکرد صحیح سیستمهای سرمایشی در حفظ ایمنی و آسایش بیماران و کارکنان، اظهار داشت:
🔸🔸«تضمین پایداری سیستمهای تأسیساتی، بهویژه در فصل گرم سال، از اولویتهای اصلی شبکه است و تلاش میکنیم با رفع سریع مشکلات، خدمات بیمارستان بدون اختلال ادامه یابد.»
🔸🔸وی همچنین بر تسریع روند تعمیرات، تأمین قطعات موردنیاز و نظارت مستمر بر اجرای کار تأکید کرد.
🔸🔸در پایان این بازدید، مقرر شد تیم فنی بیمارستان گزارش روزانه از روند پیشرفت تعمیرات و نگهداری تیم تاسیسات ارائه دهد و اقدامات لازم برای بهرهبرداری کامل از سیستم سرمایشی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
♦️واحد« آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیمارستان دکتر معاون صحنه »با حضور ریاست بیمارستان، مدیر بیمارستان و مسئول حراست شبکه بهداشت و درمان افتتاح شد.
♦️این واحد با هدف ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی و دسترسی بهتر بیماران به خدمات تخصصی گوارش راهاندازی شده است.
♦️در مراسم افتتاح، مسئولان بیمارستان بر اهمیت توسعه تجهیزات تخصصی و بهبود روند تشخیص زودهنگام بیماریهای گوارشی تأکید کردند. همچنین اعلام شد که با بهرهبرداری از این واحد، نیاز بیماران به اعزام به مراکز درمانی دیگر بهطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.